
KPPD SA-Q 3/2024
INFORMACJA DODATKOWA
Komisja Nadzoru Finansowego 1
INFORMACJA DODATKOWA
do sprawozdania finansowego za III kwartał 2024 r.
I. ZASADY PRZYJĘTE PRZY SPORZĄDZANIU RAPORTU
Raport sporządzono wg zasad określonych w ustawie o rachunkowości. Przyjęte przez Spółkę, zgodnie z art.10
ustawy, zasady rachunkowości zostały przedstawione w raporcie rocznym za 2023 r.
Dane wykazane w raporcie zostały sporządzone z zastosowaniem zasad wyceny aktywów i pasywów oraz
pomiaru wyniku finansowego netto określonych na dzień bilansowy, z uwzględnieniem korekt z tytułu odpisów
aktualizujących wartość składników aktywów oraz rezerw, w tym rezerw i aktywów z tytułu odroczonego
podatku dochodowego.
II. KWOTY I RODZAJ POZYCJI WPŁYWAJĄCYCH NA AKTYWA, ZOBOWIĄZANIA, KAPITAŁ
WŁASNY, WYNIK NETTO LUB PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE, KTÓRE SĄ NIETYPOWE
ZE WZGLĘDU NA ICH RODZAJ, WARTOŚĆ LUB CZĘSTOTLIWOŚĆ
Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 76,3 mln zł, tj. o 3,2% wyższy niż w III kwartale roku
poprzedniego, lecz był on nieadekwatny do poziomu ponoszonych kosztów. Przełożyło się to na stratę netto
w wysokości (-14,5 mln zł).
Skutkiem ograniczenia inwestycji jest spadek w III kwartale o 4,3 mln zł wartości netto rzeczowych aktywów
trwałych, a w odniesieniu do stanu na 30.09.2023 r. – o ponad 12 mln zł.
Postoje remontowe wpłynęły na zmniejszenie zapasów wyrobów gotowych o 1 mln zł w odniesieniu do stanu na
30.06.2024 r. W odniesieniu do stanu na 30.09.2023 r. nastąpiło zmniejszenie zapasów wyrobów gotowych
o ponad 5 mln zł, jednak nadal są one na zbyt wysokim poziomie (36,5 mln zł).
Stan zobowiązań i rezerw na zobowiązania jest wyższy o 8,9 mln zł w odniesieniu do stanu na 30.09.2023 r.,
przy czym:
1) rezerwy na zobowiązania są niższe o 1,6 mln zł,
2) zobowiązania długoterminowe są wyższe o 5,2 mln zł (wzrost kredytów inwestycyjnych o 3,1 mln zł
i zobowiązań leasingowych o 2,1 mln zł),
3) zobowiązania krótkoterminowe są wyższe o 5,3 mln zł (zwiększenie zaangażowania kredytowego
o 3,1 mln zł i wzrost zobowiązań wobec dostawców o 1,7 mln zł).
III. OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE SEZONOWOŚCI LUB CYKLICZNOŚCI W PREZENTOWANYM
OKRESIE
Sprzedaż produktów Spółki corocznie charakteryzuje się pewną sezonowością, przyjmując niższy poziom
w okresie letnim i zimowym.
Na poziom sprzedaży w okresie letnim mają wpływ głównie:
− sezonowe zmniejszenie pozyskania niektórych gatunków drewna, zwłaszcza bukowego,
− wakacyjne przerwy urlopowe oraz remontowe,
− spadek zamówień na produkty Spółki ze strony kontrahentów.